Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Labrador retriver

Av sofiasdjurfakta - 26 april 2013 11:04

Labradoren kommer från Kanada. Den är en av världens populäraste hundraser. Labradoren tycker om att arbeta och är väldigt lättlärd. En labrador behöver väldigt mycket motion. Labradoren är också mycket lugnare och mindre agressiva än andra hundraser. Den gillar också väldigt mycket att bada och att vara i vatten. 

 
 Labradorenen är väldigt social, glad och snäll, den är väldigt vänlig mot både människor och andra hundar. En labrador kan vara svart, brun och gul. Svart är den vanligaste färgen och brun är den ovanligaste. 
Mankhöjden för en hanhund är 56-57 cm. En tik är ca 54-56 cm.
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofiasdjurfakta - 31 oktober 2013 20:54

Jag kan inte ladda upp bilden på spindelapan just nu för det är någonting fel men kanske imorgon. ...

Av sofiasdjurfakta - 31 oktober 2013 20:44

Jag kollade på mitt i naturen och då såg jag hur det var en apa som var sövd för de hade gett honom en spruta. När de lägger in honom i buren kommer hans syster för att se att att han är okej och hon lägger armen om honom. Jag tycker det visar på att...

Av sofiasdjurfakta - 30 april 2013 10:34

När man tänker på noshörning brukar man, i alla fall jag tänka på det stora hornet som dom har. Alla nulevande noshörningar har ett eller två horn på nosen, Till skillnad från andra däggdjur består det bara av hornämnen och har ingen kärna av ben. Do...

Av sofiasdjurfakta - 29 april 2013 14:53

På latin heter noshörningen rhinoceros. Noshörningen är en växtätare och äter mest gräs, frukter, löv, bark och kvistar. Kommer mer fakta sen ...

Av sofiasdjurfakta - 29 april 2013 14:26

Det som är väldigt sorgligt är att noshörningar precis som många andra djur är utrotningshotad. Läs mer om det och hjälp gärna till att rädda dom här: (Kopiera adressen och lägg in det i sökfältet)  http://www.wwf.se/insamlingsportal/fadderskap/wwf-f...

Presentation

Hej, här kommer jag att skriva fakta om massor av olika djur och ni kommer få se massor av fina bilder som självklart har cc. Hoppas du gillar min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards